Onze praktijkvoering
Wij zijn vanaf heden telefonisch bereikbaar tussen 8:00-12:00.
Vanaf 12:00 zijn wij alleen nog bereikbaar voor dringende medische hulpvragen.
Voor alle andere vragen kunt u de praktijk ook makkelijk bereiken via onze website gebruik makend van MijnGezondheid.net of de app MedGemak.
We willen kwalitatief hoge reguliere huisartsenzorg leveren ondanks de huidige crisis en de toenemende zorgvraag. Daarom moeten we ons beschikbare ondersteunend personeel zo efficiënt mogelijk inzetten door steeds meer gebruik te maken van e-health. Het merendeel van de telefonische contacten in onze praktijk bestaan uit aanvragen van herhaalrecepten of het maken van een afspraak. Deze twee zaken zijn ook makkelijk te regelen via onze website. Zodoende gaan wij vanaf heden geen afspraken meer maken of recepten herhalen via de telefoon.
“Patienten gaan steeds meer de regie voeren over hun eigen gezondheid. Digitalisering is hierbij van belang.”
Hierdoor hebben de assistentes meer tijd over voor andere patiëntgebonden contacten, zoals stikstofbehandelingen, injecties geven, bloeddruk controle bij chronische patiënten en meer preventieve zorg.
Onze praktijk houdt zich aan de richtlijnen van de RIVM en onze Landelijke Huisartsenvereniging om besmettingsrisico op corona zo laag mogelijk te houden. Wij adviseren u met klem om niet naar de praktijk komen tenzij dit nodig is.
Afspraak maken?
> Online, via het patiëntenportaal, boekt u een telefonisch consult.
> Voor fysieke afspraken, of afspraken bij assistentes/praktijkondersteuners, kunt u bellen.
Bel de assistente 8:00-12:00 (010 – 411 12 07 en maak geen keuze).
N.B: afspraken kunt u annuleren door >24 uur van tevoren (maandag-vrijdag) een mailtje te sturen naar info@hapwijnhaven.nl.
Herhaalrecept?
>Online, via het patiëntenportaal.
>Spreek de receptenlijn in: 010 – 411 12 07 en toets een 2.
Korte, niet dringende vraag?
>Online, via het patiëntenportaal kunt u met de huisarts communiceren.
>Hier staan veelgestelde praktische vragen.
Coronatesten en vaccinaties
Voor testen en vaccinaties kunt u terecht op www.coronatest.nl
Geen Digi-D? U kunt de GGD bellen voor testen op 0800-1202, en voor vaccinaties op 0800-7070.
Ook als u bent gevaccineerd, moet u zich laten testen bij klachten.
Voor algemene informatie verwijzen we u naar deze pagina, het RIVM en het landelijke nummer 0800-1351.
Until further notice we can be reached for general calls between 8:00-12:00 only.
After 12:00, we can only be reached for urgent medical questions.
For any other questions, you can contact us easily via MijnGezondheid.net or the app MedGemak.
We aim to provide high quality regular care to our patients, despite the current crisis and the increasing demand for healthcare. Hence, we need to utilize our available staff as efficient as possible, by focusing more on e-health. The vast majority of phone calls at our practice are to request a repeat prescription or to make an appointment. These two things can be arranged easily via our website. Consequently, we will not be making appointments and arranging repeat prescriptions over the phone.
“In this day and age, patients will increasingly take the reins of their own health. Digitization is essential.”
The assistants will have more time for direct patient contact, such as nitrogen treatments, blood pressure monitoring for chronic patients and more preventive care.
To minimize the risk of spreading Corona at our practice, we must abide by guidelines and directives of the RIVM and our national GP association. We strongly urge you to not come to the practice unless necessary.
Booking appointments
> Phonecall with GP; Online, via MijnGezondheid.net.
> For physical appointments, please call us.
> For assistants and nurse practitioner, please call us.
Call between 8:00-12:00 (010 – 411 12 07).
Please cancel appointments >24 hours in advance (Monday-Friday) by emailing us at info@hapwijnhaven.nl.
Repeat prescriptions?
>Online, via MijnGezondheid.net
>Leave a message by phone: 010 – 411 12 07 and press 2.
Short, non-urgent question?
>Online, via MijnGezondheid.net you can send a message directly to a specific GP. We will answer you the same or next day.
>Here are some frequently asked practical questions.
Corona tests and vaccinations
The GGD are in charge of all testing and vaccinations for Covid. For tests and vaccinations, please visit www.coronatest.nl
If you do not have a Digi-D, please call the the national number 0800-1202 to request a test. This test is free of charge for anyone, and there is no co-pay or deductible. For vaccinations, you can call 0800-7070.
For general information we would like to refer you to this page, the RIVM and the national Corona information number 0800-1351